fredag, juli 14, 2006

min siste måned

-ekstremt kreativ overskrift, det der...

Det kan jammen bli vanskelig å opplyse deg om opplevelser i mitt rike liv den siste måndeden -men jeg får prøve. Slik gjør vi det: Denne posten er dedikert til å grovt vise hva som har skjedd hver uke (etter inspirasjon fra søsters blogg). Så vil jeg senere skildre mer nøyaktig og detaljert enkelthendelser som har passert sist måned. Om det skal bli artig!

14.- 18. juni
Senjatur med familien. Mye fjelltur (skriver mer om den senere) og mye Risk. Vi kom hjem på torsdag i "neste" uke. -forstå det, du som kan..
19.- 25. juni
Anja og Karoline, mine venninner helt fra barneskolen hadde 18 års bursdag. Feiret den samme dag som jeg kom hjem fra Senja. Koselig, gitt!

På st. Hans aften "grilla" vi (les: medlemmer av fam Claussen vet ikke hvordan man tenner opp en engangsgrill) på ei strand i Bø. I fortvilelsens angst ble sigarett brukt som fyrstikk. Annonsert at det skulle være grillparty, og vi ble 6-7 stk på grunn av regnvær... Bah.

Connie&Ørjan ble lykkelig gift i Bø. Etter vielsen ble de kasta popkorn på (les: småfugler svulmer opp hvis de spiser ukokt ris). Virkelig et kjempebra bryllup med god underholdning og alt var gjennomført i connie/hoyd-stil.
I perioden fredag til søndag-mandag bodde Solveig SR og Elisabeth H i Claussenhuset på Strand. Det var kjempehyggelig! Flott å ha dem her.

26. juni - 2.juli
Jesus2u sommerteam til Lakselv! Vi bodde denne uka i Betesta, Tverrelvdalen, Alta, i treningsuka. Og jeg var blant annet klovn på Barnas Dag (mye ordspill en kan få ut av det der..) i Alta. På utsendelsesmøtet i Filadelfia sto jeg i spissen for et lovsangsband som ble satt sammen for anledningen. Meg på gitar/vokal, Miriam på piano, May-Lene på slagverk og Redvald på bass. Det var morsomt, jaa!

3.- 9. juli
Fullt team "all the way" i Lakselv.
Myggen må nevnes. Bah!
Vedding om spising av tyttebærgelé må nevnes.
Veldedig arbeid på sykehjemmet må nevnes (salmer, turtrilling og koselige samtaler).
Sang/gitar i et hjørne på Dnb-senteret må nevnes (reklamering for gatemøte).
Gatemøter må nevnes.
Ungdomsmøte på Zion må nevnes.
Kiowato (ungdomsklubben) må nevnes.
Villmarkstur (i militærets skytefelt) må nevnes.
Kveldssamling på villmarkstur m/ helbredelser & ihvæffal 5 stk frelst må nevnes.
De utrolig søkende og åpne ungdommene må nevnes.
At Stig kjørte feil -var på vei til Nordkapp- på hjemturen må nevnes. Her ser du stedet der vi snudde, sånn cirka 40 km fra Honningsvåg..
Alle interne utrykk i teamet må nevnes: "Jaa!" "Bah!" "I Jesu navn! (I jesu navn går vi til bords-bordverset ble etterhvert veldig populært...)"

10.- 14. juli
Kom hjem på tirsdag. Siden da har jeg vaska hjemme, prøvd å oppdatere meg på folk sine blogger (er ikke kommet særlig langt), shoppa på Sortland og laga litt mat. Tatt det med ro, med andre ord.
og vi tar restn på nordlending: nu hølja det ner igjæn. bah! sku nestn tru nån sto og slo med et eller anna i husveggen, men det e nok berre vinden.

13 kommentarer:

Anonym sa...

jeg ler!!!

jaja, dere fikk nå ihvertfall sett noen rein, da.

var kanskje like greit du lot være å nevne at stig ved avreise fra alta, begynte å kjøre mot lakselv igjen, istedet for til tromsø.
ja, vi trenger ikke si noe om det...

du er gull, ida!! meget glad i deg!

Anonym sa...

Sikkert like greit at du ikke skriver noe om at Stig trengte hjelp for å finne veien ut av en parkeringsplass også. Faktisk mistenker jeg ham for å ha kjørt seg bort i det øyeblikket han setter seg inn i en bil.

Må jo også kommentere at når du i tillegg til å kunne alt det du kan og liker fotball hiver deg rundt og vasker hus og lager mat etter 14 intensive dager er du nok et varp for mer enn bare fotballgale glakristne ;-)

/red

Idalexa sa...

veit ikkje egentlig ka det kan skyldes, æ trur kanskje bare æ har vanskelig for å omstille mæ. men æ har slappa av, satt jo faktisk i en god del tima i går og oppdaterte bloggen..

stakkars, da! Stig kan vel ikkje nokka for at retningssansen hans ikkje e så godt utvikla :)

-nei, nu va æ slem...

smiil

Anonym sa...

Haha, eg veit no om NÅN som sku tel Gøteborg å kjørt tel Børgefjell...

Anonym sa...

HeHe - det vet jeg også. Jeg lå bake i den bilen og sov...

- Men tenkt at vi fikk se bjørner da.

bigdaddy sa...

Det var en verdig oppgradering av din blogg. Im not worthy...

Idalexa sa...

kæm det va som kjørt feil t gøteborg?

Anonym sa...

Ehhh...

Altså jeg, Rolf og Thomas var på vei fra Mo i Rana til Gøteborg. JEG SOV!!!

Et sted underveis må man ta av veien til venstre for å komme til Gøteborg. Det gjorde ikke gutta i forsetet. De vekte meg da vi kom på en smal grusvei, og så snudde vi... Så etter noen kilometer så vi plutselig en bjørnemor med to bjørnebarn rett foran oss på veien. Det var egentlig verd hele feilkjøringa...

Ellers så var vi i Gøteborg med bil for noen uker siden. Og inne i selve Gøteborg kjørte vi feil mange ganger. Der er det kronglete, gitt...

Anonym sa...

da marte og jeg var i göteborg (nordic05) skulle vi kjøre til legevakta. og det var en stor opplevelse for to finnmarkinger. vi fikk oppleve både midtrabatter, flere felt i samme kjøreretning, og ikke minst; kø..!!
vi var veldig imponert og følte at vi var med på noe spesielt.

parentes slutt

Anonym sa...

Den feilkjøringen skrives vel også på kontoen for "selv den beste kan gjøre feil"?

Hvor mange ganger gjør den beste feil før han ikke er best lenger?

Idalexa sa...

vel, etter min mening nærmer det seg 7,3 ganger, sånn cirka...

anonym, sitter du der oppe i alta og prøver å være anonym?

Anonym sa...

Nah, så lenge du ikke sier hvem anonym er, er vel anonym anonym? Bah...

Idalexa sa...

det ekke' deg, Margit?!