onsdag, juni 14, 2006

kor er alle heltane?

VM.

Jeg har siden 1998 vært klistra foran tv-skjermen i hvert fotballmesterskap.


blame it on kampen mellom Norge og Brasil vm-98.

blame it on Solskjærs baklengsmål.

blame it on straffen Rekdal banka i brasilmålet.

blame it on det faktum at vi vant!

Norge slo Brasil 2-1. Det husker jeg godt. Det var det som starta min lidenskap for tv-fotball (live fotball er noe helt annet. det har jeg likt hele livet). Det var selfølgelig mest spennende å se våre helter i aksjon, men enn hvor sørgelig det er, så har de ikke kommet så langt i mesterskap de siste årene.

Drillo var konge. Landslaget hadde sin storhetstid med ham som trener. Så kom Semb. Funka ikke. Så tok Hareide over. Ble bedre, men funka fortsatt ikke helt.
Hva nå? Norge viste at de duger med en-null-seieren mot Paraguay for litt siden. Men noe mangler fortsatt. Vi er gode. Det vet vi. For all del, vi har jo masse gode spillere, det er ikke det det står på. Som den "fotballeksperten" jeg er, kan jeg si at det mangler i taktikk, organisering og guts.

Men vi er ikke med i år. Så da heier jeg på Brasil, Spania, England og Portugal. De er alle gode lag, og jeg har en personlig relatering til alle. Frankrike skulle hatt gode sjanser i mesterskapet for de er gode i forsvar, men de har problemer med å skape nok målsjanser.

Hvem holder du med, og hvorfor?

5 kommentarer:

bigdaddy sa...

Det slår meg at du må være et varp for mange gladkristne fotballidioter, noe det forøvrig er mange av.

Jeg skal forsøke å tipse folk om at det finnes ei fotballgal jente i vesterålen.

Anonym sa...

ikkje for å pirke.. men det va i 1998 at norge slo brasil 2-1!

og d blei 2-2 mot paraguay....

tror sjøl at spania vinn finalen etter en fantastisk fotballkamp som ende me seier 3-2 over argentina!

bigdaddy sa...

Etterhvert som VM går, så innser jeg at det enten er hjemmelaget eller underdogen jeg heier på. Jeg heier på Ghana og ikke Brasil feks.

darlingand sa...

førr vi har tørka tåran og av og tell besvimt, ååååååå, BODØ GLIIIMT!!!!!!

Idalexa sa...

yess.

i'm back again.

nu blir det oppdatering her fra ei fotballgal jente fra vesterålen...

=)