lørdag, april 22, 2006

opplever guttepuberteten


Nå for tida føler jeg meg litt som han kristne på bildet der (tatt i kjelleren av Madam Tussauds). Det har i grunnen ingenting å gjøre med at jeg har blitt forfulgt, for det har jeg ikke.

Jeg har i de siste tre dagene hatt litt feber og mistet stemmen. Ikke helt, bare nok til at jeg er uskikket til å lede lovsang i morgen og nok til at jeg av og til ikke orker å forklare noe som tar lang tid.

Dette høres dystert ut. Men det skulle ikke høres så negativt ut! Det bare virker sånn akkurat nå. Huff, nei la oss snu det hele over til det humoristiske=)

Slik artet det hele seg; som en helt vanlig guttepubertet (bare litt kortere):
1. dag: Pipestemme og MYE te
2. dag: Høres ut som jeg er i stemmeskiftet. Stemmen er ikke stabil
3. dag (i dag): MØRK stemmeskiftstemme som av og til "hopper" litt -nå er stemmen så mørk at jeg er for øyeblikket skikket til å synge tenor, kanskje bass til og med. JEG KOM HELT NED PÅ EN A! Den som ligger mer enn en oktav nedfor enstrøken C. Det er helt sant!

Har du noen kjerringråd til meg om hvordan jeg kan få stemmen tilbake ganske fort, så lytter jeg. Har nemlig fagdag i spansk på tirsdag med muntlig prøve...

10 kommentarer:

elisabeth sa...

oh yeah,baby! spis et (eller fleir) rått egg, det funka;)
celine dion bruka det

Silje Helene Kristin sa...

vil berre opplyse alle om at d va på mitt piano ida testet ut sine tenor-sangferdigheter ;D

ja, ida :)
d va morsomt ;)

Anonym sa...

hei og hopp!
æ må jo innrømme at æ pleie å være her inne. men takk før hilsen på sia mi ;) det va veldig koselig.
ja, bor på sørlandet, men er vel ferdi her nede no til sommern. da vet æ ikke kor æ havne henne. kunne tenkt mæ å bodd her sørpå lenger. trives kjempe godt her nede. =) folkan er bare så bra, men ikke like bra som i vårt kjære nordnorge. ;)

smil masse fra silje

Idalexa sa...

enig. ikkje mye slår nordnorge:)

må bare annonsere at æ har fått stemmen tilbake, og at det gikk bra på muntligprøven i spansk! fikk 6=)
prøvde ikkje det me råe egg, det skal nok mye til før æ prøve det...

elisabeth sa...

haha, søte du;) men du må prøv det en gang;) når du skal led lovsang eller nåkka, råe egg funka;) klem

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

Hi people
I do not know what to give for Christmas of the to friends, advise something ....

Anonym sa...

Hello. Good day
Who listens to what music?
I Love songs Justin Timberlake and Paris Hilton