søndag, januar 28, 2007

lederkonferansen

Så var vi kommet hjem. Jeg må innrømme jeg savner å være der. Mange bra folk, mange nye kontakter, mye gøy og mye inspirasjon.

Sara Lindholm, Åge Åleskjær, Peter-Karl Youngren, Magnus Persson og Scott Wilson var hovedtalerne. Det var interessant å høre Sara og Peter-Karl, har ikke hørt forkynnelse av dem før. Lederkonferansen gir kremen av det som er viktig og undervisning av høy kvalitet. Jeg er så utrolig glad for at jeg bestemte meg for å dra. Den kan anbefales for alle. Du trenger ikke å være pastor eller menighetsplanter, det du lærer kan du bruke i DIN setting. Jeg kan overføre det til både jobbing med jesusruss, ny generasjon, menighetsliv, generelt kristenliv og personlig innstilling.

Jøye meg (imidlertid et uttrykk som brukes mer og mer sjeldent for tida) hvor jeg gleder meg til nå som influerer framtida, hvor nå allerede er blitt fortid (denne setninga var inspirert av det flotte seminaret til Scott Wilson, spør meg hvis du vil vite mer -knallbra, det han snakka om). Vi er med på å skape historie, "WOW", sier jeg bare!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeeeeya! Kor da går? E sku ønska at e også kunj ha vært på sånn konferanse(A)

Anonym sa...

Dette er nonsens. Det var ikke så bra, jeg var der selv. Kom for å møte Jesus og møtte bare en showpredikant fra Malmø. Puhh - få Jesus inn i menigheten igjen. Jeg blir nesten litt kvalm...

Idalexa sa...

dette er nonsens. Det er ikke så bra, syns jeg, å legge inn kommentar hvis en ikke har nok guts til å tørre å være seg selv. Å kalle seg anonym; jeg blir nesten litt kvalm.

I og med at jeg ikke vet hvem du er, vet jeg ikke hvem du er. Men man er først og fremst på lederkonferasen hvis man har møtt Jesus fra før av og ønsker inspirasjon og strategier for å fortsette det arbeidet man står i. Hovedapellen er ikke mot folk som ikke har møtt Jesus, og forkynnelsen var i hovedsak det motsatte av basic, hvis du skjønner.

Ser du på Magnus Persson bare som en showpredikant, må du nok se bak hans ytre. For han lager show, ja, men jeg fokuserte mest på budskapet - for det var virkelig gode og smarte tanker som ble formidlet.

Anonym sa...

Jeg kan kalle meg Pelle i denne sammenhengen. Som er mitt fornavn.

AT du som har Jesus i hjerte blir kvalm av at noen kritiserer deg - viser jo ditt hjerte. Slik man tenker i sitt hjerte...

Magnus Persson er en showpredikant - og går man på møte for å kanskje bli frelst får mna ganske sjokk når man møter ham og heller ikke noe særlig lyst til å bli kristen... Gi meg en som forkynner sant og ekte... Ikke en som vil være som meg...

Jeg har fått nok av verden og verdslighet - går ikke kirken for å finne den der heller...

Alle er like! Tenker Budismen har mer for seg!

David sa...

Idapis, jeg fikk også veldig mye av konferansen! Et lite referat kan du lese i min blogg.

Idalexa sa...

pelle, du er fortsatt anonym. og du skjønte kanskje ikke spøken min. den var en parodi på den første kommentaren din. dessuten sa jeg at jeg "ble kvalm" av at folk kaller seg anonym, ikke av at folk kritiserer meg. det er jo bare greit at folk sier ifra når de er uenige.

men hvis du opprikig er interessert i å få kontakt med jesus, så kan du få det! du trenger ikke engang å gå på møte for å bli det. det handler kun om å si JA til jesus, og å invitere han inn i livet ditt.

var du forresten på andre møter enn det magnus persson prekte på?

:)

SOLveig sa...

bra du hadde en fin konferanse ida.
i like.
gikk russegreier også bra eller??

heie på dæ.

Anonym sa...

Lederkonferansen er den konferansen jeg vil på hvert år, det har desverre ikke skjedd, men undervisningajeg har hørt derfra har vært helt fantastisk bra.
I laik Magnus sjæmpenaist.
og hain wellson e heller ikkje gal. bare litt loco..

hahaha

Anders

Idalexa sa...

@ solveig: det gikk kjempebra, de e heilt med!! så det kommer til å bli kjempespennende!! :)

@ anders: hvilken anders? det er så mange..

Anonym sa...

Jeg har ikke vært på denne bloggen på en stund. Den står for noe jeg synes er kjiipt, show - kristendom.

Og, nei, det holdt for meg det møte med MP - fordi det gav ikke akkurat mersmak... Om dere har slike favoritter blir jeg lei meg! Det er ikke attraktivt med showpredikanter det er attraktivt med noe som er anderledes enn det man har i dag - skjønner meg ikke på dere hippe kule kristne -

Peter...

Anonym sa...

det skulle være Pelle... he he