fredag, januar 19, 2007

aksjon 400 skoler: glede i <3

Ny Generasjons fokus i år er Aksjon 400 Skoler. Som mål for 2007 ønsker vi at det skal være Ny Genererasjonsarbeid på 400 norske skoler. Under strategidagene var det registrert 148 avdelinger, og vi ble oppmuntra til å starte flere.

Jeg følte meg utfordra på dette. Helt siden skoleåret starta har jeg tenkt på å kontakte Ole Mikael (lillebroren til Silje Erlandsen),som går på Sortland ungdomsskole, for å spørre om han kunne tenke seg å samle de kristne og starte Ny Generasjon - og i tillegg fungere som en ressursperson for den eventuelle avdelingen. Men hver gang jeg var gira på det, backa jeg ut. Så gikk tida, og da det hadde gått et halvt år tenkte jeg at "det er uansett for sent, hvem gidder å starte opp arbeid midt i skoleåret?". Under strategidagene tok jeg et valg. Jeg skulle gjøre det. Det kunne ikke skade å bare spørre, hvis det "verste" skjedde så visste jeg ihvertfall det. Da ville jeg ikke trengt å tenke mer på det.
Så jeg ringte Ole Mikael. Og han ønska å starte opp arbeid igjen! Det er litt over ei uke siden nå, og i kveld samla vi de kristne. Avdelinga er registrert, og Kamilla som ble medlem idag hadde lyst å være leder! De skal ha bønnemøte en gang i uka, og de er fire stykker. To gutter og to jenter. Det var virkelig også en velsignelse å ha Silje med meg (skrev akkurat mæ isteden for meg, dvs at jeg er ganske entusiastisk..), hun er en av de eldste i deres ungdomsmiljø og har en bra måte å kommunisere det "rette svaret" når de spør. Hun vet liksom alltid hva som er best å si. Jeg gleder meg virkelig til å være en del av, og se, det som kommer til å skje på ungdomsskolen!

Jeg vil herved oppmuntre deg til å starte avdeling, hvis du ikke allerede har. Det finns 1200 skoler i landet, og tenk hvor bra det vil bli hvis Jesus blir gjort tilgjengelig på 400 skoler; 30% av alle skoleelever i Norge! Tenk!! :D

5 kommentarer:

SOLveig sa...

amen.
amen.

aksjonen e i gang.
de første menigheter e med.

det ringe inn for lokalmenigheten.
hele skolegården e vårt soknekall!!!

ta kontakt med ny generasjon for meir info.
post@nygenerasjon.no

ida:
så utrolig gøy å høre at det e aktivitet igjen på ungdomsskolen!!
!!
oioioi, no blei æ glad.
virkelig...

SOLveig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Miriz sa...

Genialt.
Det hadde vært noe det!

Solveig M sa...

juhuuu!
med det bildet som illustrasjon til posten din, ser det ut som om det er jeg som har hacka meg inn på bloggen din og skrevet det!! du har ikke et bilde av DEG??
=P

Idalexa sa...

nei, har ikkje et seriøst smilebilde som e sånn tenkebilde og sånn, vet du..