lørdag, november 11, 2006

kindereggets overraskelse

Idag var jeg på byen, og gikk innom mix for å kjøpe meg en espresso og et kinderegg. Kinderegget var særlig appellerende, for det omsluttede papiret var lyseblått og hadde istid2-ting på seg. Jeg satt meg på en stol og drakk opp kaffen. Jeg åpnet kinderegget, og et merkverdig syn traff meg. Det var to-tre avlange, orange skall med striper som så litt uglete-i-mosen ut. Jeg tok ut den blåe kinderegg-beholderen med overraskelse, og i sjokoladen krøp det et bittelite, 0,1x0,5 cm insekt. Det så ut som et veldig ungt tusenbein som hadde for litt siden kommet ut av puppen (skallet). Dyret hadde den samme orangefargen med striper, og kravlet fram og tilbake i egget.

Jeg gikk mot disken for å rapportere dette, men det var to kunder der og jeg måtte vente. Det i seg selv var ekkelt, for jeg måtte passe på at det lille tusenbeinet ikke krøp ut av egget. Rett før jeg skulle si ifra, klarte jeg å miste det på golvet. Og det var jo umulig å finne igjen, på grunn av størrelsen. Men fyren i disken trodde meg og ga meg et nytt kinderegg.

Jeg tror jeg har utviklet en slags mild form for kinderegg-fobi, for det var veldig vanskelig å åpne dette nye egget. Jeg så hele tiden for meg ekle insekter som kravlet inni, og kom ut når jeg skulle åpne det.


Hvorfor skjer dette bare meg? Først håret i aunekaka, og nå dette! Hva var oddsen for at dét kinderegget jeg valgte, skulle inneholde et dyr? Og at den pakken med kinderegg som innehold dette, skulle havne i akkurat denne butikken på selveste sortland? Vi lever i en syk, syk verden..

7 kommentarer:

bigdaddy sa...

Det er rett og slett synd på deg.

En rosa fugl sa...

Det der va rett og slett bare ekkelt!! poor you! og ellers har du det bare bra?

SOLveig sa...

sykt.

har du forresten sett det nye kindereggkonseptet æ har laga??
ligg på ny generasjonssida.
men du e kanskje ikkje så frista til å arrangere kindereggdag på skolen??

Miriz sa...

Åå. Dæ hørtes jo bære godt ut! *rulle med øynene* æsj! Stygge små kryp. Feil plass førr de å vær.

Idalexa sa...

@ sofie? har det bare bra=)

@ solveig: det var faktisk pga at æ hadde lest om kinderegg på nygenerasjon.no at æ fikk lyst på kinderegg i utgangspunktet! kindereggdag? nja..

SOLveig sa...

hehe. veldig bra. æ ler og smila. det e jo en veldig veldig bra historie.
du får bynne å tenke som mæ: dess flere syke historia, jo bedre -kan komme godt med i en preken..

Anonym sa...

du er ikke den eneste kjente som opplever slike ting, ta en titt her: http://www.nordlys.no/nyheter/article2310373.ece

Det er Stine fra JK i Tromsø som har blitt landskjent for sine larver i wok-saus. :-)

det tror jeg var sjokkerende, dere får danne en klubb :P

Ørjan