mandag, august 07, 2006

synlige engler

Jeg har siste uke hatt mitt legeme litt nord for Mosjøen. På Sandvik. På actnns.


Jeg og Solveig satt på med Stig Ove, Christan og Dennis nedover, og overnatta i Mo før vi fortsatte ned til festivalen neste dag. Vi måtte vente ekstra lenge på dem. De hadde nemlig stoppa siden det var så fint vær og tatt et nakenbad i sjøen..

Vi stoppa rett før Saltfjellet for å gå på en hengebro. Bare til opplysning så var noen av oss litt overtrøtt: Tunnellufta åndes inn gjennom et sugerør.
Christian ville bli masert, så Dennis måtte styre..
Det ble 5 dager med steiksol og varme i Sandvik. Det var virkelig noe for seg selv. Veldig morsomt. "Noen" syntes jeg og Solveig stod opp sent, men det var bare fordi "noen" ikke hadde vært på seminarene vi var på, om "foreldrerollen" og "et liv i tjeneste". For å motbevise det stod Solveig opp siste dag til bønnemøte (etter å ha sovet 4 timer) for å motbevise det. Men "noen" hadde ikke klart å komme seg opp av senga til dette bønnemøtet, for å se at hun virkelig var der..
Det var mange fra Intro i Sandnes som var med i lovsangsbandet og KP hadde med seg noen fra OKS. Svein var med der, også kjent som Fetter Petter -Solveig syntes det var kjempekult, og hadde egentlig lyst til å ta et bilde av han og henne, men det ble ikke noe av. Knallbra lovsang på Senkveld med Thomas (les: kveldsmøtene for ungdommer som Thomas Nygård hadde ansvaret for).

Så var da overskrifta "synlige engler".. Jo, noen av dere som var på actnns fikk vel med dere "hysteriet" rundt bildene av engler. Når man tar bilder på kristne møter, oppstår det ofte rundinger på bildene. Mange er kommet fram til at det må være engler (eller glorien deres). Sjekk ut bildet nedenfor. Det har minst 5 engler på seg, den største er den blå rundingen helt til høyre. Det øverste bildet på posten kan du også sjekke ut.

..så hva tror DU??

17 kommentarer:

elisabeth sa...

er det litt det samme som louise fra sommarøya snakket om? engler på bildene?
ett ord: overwhelmed.
enten det er engler eller ikke.
vi vet at vi har engler rundt oss uansett.

ingen er så trygg i fare som Guds lille barneskare..

elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Ja, d var en pen festival! Savna den allerede.
Englan e rundt åss ja, uansett om di e på bilda eller ikje. Men åj d e stort når du ser sånt...!
Gla i deg idamor, me tynn L ;) Du e så pæn!

Anonym sa...

Ja, ja - litt usikker på om det er et framskritt at du har gått over fra å kalle meg "anonym" og "feig" til å kalle meg "noen" - Merker en viss distanse her...

Anyway - var jo oppe for å gå på det bønnemøtet også jeg. Var jo ikke jeg som sa at bønnemøter bare er for gamlinger. Men så måtte jeg i et annet møte som startet enda tidligere. Det vet faktisk Solveig, for hun var oppe den morgenen og fikk med seg det som skjedde... Men det var det jo "noen" som ikke var ;-)

Anonym sa...

jeg var også oppe da, og min mamma møtte droppe det ene møte for å gå på bønnemøte hvor solveig var. og mamma synes solveig var veldig flink til å be, "tok gamlingene med storm" tror jeg hun sa. ;)

vi fikk ikke prata så mye sammen nå, det var kjipt. Men jeg har lyst til å si at du er ei skikkelig bra jente Ida, skikkelig bra!! :)

Anonym sa...

Ængla har vi jo rundt oss uansett, men de dærr rundingan du har på blide trur eg bære e støvkorn som ligg i lufta og sånn e alt førr nært kameraet sånn at blitsen tar dæ mæ seg. :P Får masse sånne på bildan eg tar. :D Hehe.

Men du va syyykt flenk å søng på Sandvik! Du må bære stå på! ;)
Gla i deg, Idamor :)

Anonym sa...

jeg har sette bilder der folk ligger i Guds kraft på gulvet, men armene ned og hvor man ser åndelige hender strekke seg mot himmelen.
så også flere bilder med tydelige skikkelser, ikke bare prikker sånn som her.
miriam har kanskje rett når det gjelder det øverste bildet, men det nederste her er så konkret at jeg har ikke problemer med å tro at det er avglans av engel.

rart at kameraene fanger det opp, og ikke våre blotte øyne.

Anonym sa...

å ida, du er super!
kjempesuper! :)

jeg tror forresten jeg er gift med en engel. kanskje gloryen hans vil gi litt avglans på meg så jeg kan ta et bilde og sende i posten til deg, der jeg selv opptrår som nesten-engel?!

ps: flisa, savner deg!

bigdaddy sa...

Engler er kule skapninger.

Anonym sa...

Skjønner at du sang syykt bra på Nord-Norgestevnet. Det overrasker ikke! Du er kul, Ida.

Anonym sa...

Heia Ida! Ja det ble litt "oppstyr" av det bildet. Jeg var nesten hekta på det, husker du da vi prøvde og finne ut hva en så "inni" engelen? Alle hadde sine meninger men noen så akkurat det samme:) Det var gøy!:) Foresten du var kjempe flink til og synge, hva var det sangene het igjen? Og Solveig tok "gamlingene" med det hun sa på et av møtene, var det på minnes du sangen eller var det på erfaringer med DHÅ?

Ha fortsatt en bra sommer:D

Idalexa sa...

vi tar det nice og kronologisk:

elisabeth: jepp, det samme som oppstyret rundt bildene som louise tok.

camilla: du e så søt!

redvald: æ skriv egentlig det avsnittet om "noen" bare for å erte deg litt.. :) æ veit at du va på nokka anna, sånn at du ikkje kom dæ på bønnemøte.

ingvild: skulle gjerne ha fått prata og hengt mer me dæ på act, så det va litt synd. men vi ses kanskje på ng-konferansen i stavanger? du blir jo jammen jesusruss!

miriz: gla i dæ også! du e bra.

lisaflisa: det er ganske rart, alt det der.. men det er spennende når men får bilder av det!

connie: virka som det e så lenge siden æ har sett dæ. men vi treffes om en mnd når æ skal t tromsø i forb. med connected release. love u!

bigdaddy: enig. kort og godt.

michelle: huff, det va litt ekkelt me det ansiktet vi så.. sangene het "God" -Rebecca St. James og "Take off my shoues" -delirious?. husker ikke akkurat hva møtet hette, men det var nest siste møtet siste dagen.

-skal nyte siste uke før skolen

ps. er fortsatt skolelei...

Anonym sa...

@ Ida
Du er kul - skjønner at du erter, det er bra! Du er jo veldig morsom å erte vettu! Vært invitert ut på noen bilturer i det siste ;-)

@ Michelle
Det møtet Solveig snakka på var nattverdsmøtet søndag formiddag.

Anonym sa...

:) Vet du hva??????? Jeg satt nå her ( natt til 14-aug) satt og titta på bilder som jeg hadde trykt, og det såg ut som en engel!!!!!!!! Det var litt rart, men er ikke sikker på om at det var en, men men. Jeg tenkte bare WOW!
Så jepp det var mange engler på Sandvik:D
Foresten takk for at du svarte " det gjelder også deg Redvall" hadde helt glemt hva møtet het, jeg....

Anonym sa...

UNNSKYLD!!!! Det var nok ikke en engel jeg så:( Må innrømme at jeg nok var litt vel trett da jeg skrev det i sted.....sorry!
Men at det var mange engler på sandvik, er nok sant, selv om ikke så mange ble trykt bilde av..:) Du er den eneste som har klart det:D
Du burde være stolt!

Silje Helene Kristin sa...

æ ser INGEN engla! :(

Solveig M sa...

Noen som blir med på Act til neste år?
Viktig å være tidlig ute og planlegge, ellers så ender man opp med en sommerjobb eller sydenferie i august istedenfor!!

Håper det ikke er bare jeg som har tenkt å ta gamlingene og verden med storm=) Skal vi ikke ta over verden, alle sammen?!!
DU HAR MER GUTS ENN DU ANER!