fredag, mars 31, 2006

Luringens tid på året..


Hvilken dag er det i morgen,
hvilken dag er det i morgen,
er det 1. april, er det 1. april?

tid for å lure.

tid for å skremme.

tid for å lyve.

tid for å gjøre narr.

...den eneste dagen på året vi kan la være å tenke på hvor sint folk kommer til å bli hvis vi fikser til en gedigen spøk. Oh happy day!

Det var dessverre først i dag jeg kom på at det er 1. april i morgen. Men jeg skal nok finne på noe bra, det er sikkert. Jeg har hatt en del mislykkede forsøk på å lure folk gjennom årenes løp, det har som regel endt med at jeg selv har blitt lurt. Og jeg går alltid på det, bare spør Solveig! Skal forresten ikke ta telefonen i morgen hvis hun ringer, DA er det sikkert noe på gang.

Det er ikke mine hendelser som er viktige her. Jeg ønsker å høre om DINE 1. april-erfaringer. Som en oppmuntring og inspirasjon til de som vil ordne til en spøk. Fortell gjerne om hvordan du ble lurt, nesten ble lurt eller hva du har gjort ut av dagen tidligere år.

Til slutt vil jeg kåre en vinner med den beste historia. Sett igang og skriv!!

10 kommentarer:

Silje Helene Kristin sa...

Heia :)

Æ blei faktisk lurt litt tidligare idag... Viola og Kamilla kom storøyd bort t mæ og sa "Veit du at ho Rita ska fød nu? De e på vei t sykehuset nu!" Rita e ei dame i menigheten som har stooor mage for tida. Ho ska altså ha baby ganske snart, og hadde nettopp sett ho og tenkt på at "nu kan d neppe vær lenge igjen..." Så æ beit rett på og sa "Næh!!! E d sant!", og Kamilla og Viola fikk den store fornøyelsen å sei "APRILSNARR!!! t mæ..."

Anonym sa...

Har den fine 1. april historia som alltid slår ann! Ha egentli ikke fønne på den sjøl då, lært den av mitt søskenbarn.
Reng tel mammaen eller pappaen tel denna kjære vænna å seij at tven/steroen/kjøleskape/bilen de bestilt e kommen. oppgi din kjære venns navn som bestiller og seij at du fækk d nomre osv. glede før deg, ikke sekkert at d e d før den utkårede familien då...

Solveig M sa...

Hihi, narra en vekter på Nerstranda! Jeg jobber jo på Christiania GlasMagasin, og i løpet av dagen skal vekterne ta runder innom butikken.
På 1. april, da den høye, mørke, uniformkledde vekteren kom innom, slengte jeg ut om han kunne levere tilbake gardintrappa som vi hadde lånt hos Nikita (frisøren på andre sida). Det var seff vår egen gardintrapp=)
Jada, det skulle han, så han tok med seg trappa og labba i vei til Nikita med gardintrappa under armen. Men på Nikita ville de ikke ha den. Så vi så at han gikk videre til nabobutikken... Han trodde sikkert han hadde misforstått meg.
På "leather man" savnet de heller ingen stige. Så han kom tilslutt tilbake. Han så ut som et spørsmålstegn. Da ropte vi aprilsnarr!!!
Han ble veldig satt ut!
Hihi=)

Senere på dagen hevna han seg på hun andre på jobben v å låse opp dodøra hennes med universalnøkkelen sin (uten å gå inn, da).

Hihi=)

Da jeg traff han på slutten av dagen og smilte stort og sa "hei!", så sa han bare kort "ha det..."
Han var litt snurt!

Idalexa sa...

Æ gjorde en litt-på-kanten-aprilspøk på ho mamma i går:

Fortalte at æ sku stekk på skitur og stå på ski ned en bratt bakke vi kalle Hjalmarbakken. Gikk ut av huset, tok med mæ skien, gikk bak garasjen og venta der.
Etter 20 min ringte æ hjem og fortalte at æ hadde tryna i bakken, og at bindinga på den eine skia va blitt ødelagt. Og at ho måtte gå dit med en ski t mæ..haha
Så hørte æ ho gikk i garasjen og henta skiene, og stakk opp i marka for å gi mæ en ny ski (og det tar 20 min å gå dit). Æ gikk etter ho, og da æ kom til Hjalmarbakken så æ skia stå i snyen, men ho hadde gått videre. Det gikk nok opp for ho da ho sto mutters alene i Hjalmarbakken: APRILSNARR!!!

Freddy sa...

Dette var en annerledes blog gitt, får se om jeg klarer å henge med på oppdateringene i nærmeste framtid...

Silje Helene Kristin sa...

http://www.sitemeter.com/?a=newaccount

Gå på linken over og sign up for en gratis sitemeter. D e den æ har som gjør at æ kan følg med på kem (eller fra kor de e) som e på sida mi.

God bless!

klem :)

Anonym sa...

hey Ida!

Leenge sia sist ja!
Kordan går det?
Hør dåkker står på med NG. Det e jo kjempebra! Dåkker e tøff
Klem janne!

elisabeth sa...

nei,hadde nok ikkje blitt glad for å bli utsatt for den,nei. æ kan fortell om ka som skjedde på kvínnekonferansen her 1.april. dem sa at carola skulle kom, men at de trengte nån til å hent ho på SAS-hotellet. og joda, tre stykk meldte sæ frivillig..

SOLveig sa...

æ skulle helst ønske at det va 1.april idag - og at streiken bare va en bløff. æ syns sas braathens har streika nok. og IDABESØK VIL Æ HA!!!

Idalexa sa...

Bra historier! vil legge annonsere vinneren litt senere.

takk for hjelpen, silje. ska skjekk ut den sida:)

Det går veldig bra med mæ, janne. :D det e jammen blitt bloggvekkelse. du kan forresten lese om ng og svgs om en stund på www.nygenerasjon.no
hørte at ho Ragni kjem hjem snart. Ka me dæ?

Solveig, æ håpe og trur av hile mitt <3 at den eventuelle sasbraathens-steiken ikkje kjæm t å påvirke flyreisa mi. det ska nok gå bra=)