mandag, mars 20, 2006

Hvor mange stjerner har aunegården???

Aunegården.
I Tromsø.
Utrolig koselig =)
Beste stedet å spise kake.
...syntes jeg før ihvertfall...

Jo, det var nok en litt uheldig hendelse som skjedde mens jeg var i Tromsø for et par uker siden.
Jeg og Solveig hadde kjøpt et stykke kake.
Sånn med nøttebunn, skjokolade inni til å få vann i munnen av og nyydelig marengs oppå.
Jeg hadde også en rykende god kopp espresso macchiato (etter anbefaling fra håkons kaffeblogg), som naturlig nok smakte som god kaffe skal smake.

Og mens du tenker etter 'hvafforno" det er jeg har opplevd i Tromsø's beste restaurant (syntes jeg), vil jeg at du skal sanse inntrykket av aunegården vha dette koselige bildet.

skal vi slippe bomben?


skal vi det..?

er nemlig ikke helt sikker...

vil jo ikke ødelegge andres oppfatning av Aunegården.

nei, jeg dropper det.

skal jeg?

nå ble jeg nemlig usikker...

jo, sannheten må fram.

for enhver pris.

hallo, det er jo ytringsfrihet!

DET VAR ET HÅR I KAKA!!!
I marengsen på toppen var det gjemt et hår. Alle kan jo gjøre feil, men likevel.
vi fikk tilbake pengene for kaka og den var dyr, så det var jo på en måte greit.
men tilliten min til flinke kokker har sunket.
det beryktede kakestykket som inneholdt et hår vises her på siden.
imidlertid, det jeg uttrykte tidligere var egentlig litt på kanten.
aunegården er fortsatt min favoritt i tromsø, allikavæl.
og hårkaka smakte fortreffelig, til tross for "blindpassasjeren".

Nå er jeg spent på hva dere synes om dette. Er det akseptabelt med slike feilgrep, eller må vi bare godta det? Og vet du om Aunegården har stjerner, så må du for all del legge ved din kommentar.

3 kommentarer:

SOLveig sa...

aunegården har verdens beste kake.
10 av 10 stjerner hos mæ.

alle kan gjøre en feil, og så lnge de e ydmyk og rette opp i feilen syns æ det e helt greit.

og så lenge det ikkje e nåkka som gjentar sæ syns æ ikkje vi skal disse aunegården.

de får en ny sjanse fra mæ.
så absolutt.

ja til ostekake på aunegården.
amen

Silje Helene Kristin sa...

aunegården e skikkelig koselig! mange stjerne av mæ :) men kaka æ spiste der sist, va ikkje såå god... men så e ikkje æ det store kakemonsteret heller då! men den plassen har særpreg!

yes, sant, alle kan gjøre feil. Litt ekkelt med hår i kaka, men d finnes jo verre ting å finne i bakverk i det ganske land, f.eks. et musekadaver... hehe ;P

btw: Creo que tú es más bien en español que yo - sabes más! - pero gracias ;) (eller nåkka sånt....)

Idalexa sa...

Veit..
Aunegården er fortsatt min favoritt, og dere vet jo at inleggerne mine ikke er særlig seriøse..
var bare ikke forbredt på håret.
Det var da på hengende håret. haha